Me Loivalla tykkäämme tehdä töitä kivojen ihmisten kanssa, arvomaailmaamme sopivien tahojen kanssa. Samalla ymmärrämme yhdistysten, tuoreiden yritysten ja startupien maailmaa ja realiteetteja. Näistä syistä polkaisimme vuonna 2024 käyntiin Loivan Pro bono –projektit. Ensimmäinen työmme oli Vailla vakinaista asuntoa ry:n ilmeuudistus ja verkkosivuprojekti, jonka yhteydessä VVA sai myös helposti käytettävissä olevat pohjat oman viestintätyönsä tueksi.
Nyt avaamme haun vuoden 2025 projektille – lue alta tarkemmin, millaiset projektit tässä voivat tulla kyseeseen, ja ketkä voivat osallistua hakuun!
Millainen projekti pro bono -työnä voidaan toteuttaa?
Me loistamme digimarkkinoinnissa, ja tässä haluamme myös teitä auttaa. Pro bono -työnä voimme toteuttaa esimerkiksi digimarkkinoinnin strategian, auttaa markkinoinnin automaation käyttöönotossa ja automaatioiden rakentamisessa, kouluttaa teitä somemainonnan ja sisällöntuotannon saralla, tai tehdä sivustollenne hakukoneoptimointia, kouluttaen samalla teitä SEO:n saloihin. Myös brändityö tai brändin kirkastus voi tulla kyseeseen – katso esimerkiksi viime vuoden pro bono –työ täältä.
Itse työn kokonaisuus määritellään tilannekohtaisesti, sillä markkinoinnissa harvoin yksi ja sama ratkaisu toimii kaikille. Hae siis rohkeasti mukaan, vaikka et vielä osaisi sanoa, olisiko juuri jokin näistä teille ideaali lähestymistapa. Tarkista alta, osutteko siihen profiiliin, joka hakuun voi osallistua!
Ketkä voivat hakea?
Loivan vuoden 2025 pro bono –hakuun voivat osallistua seuraavat tahot:
-yhdistykset
-mikro- ja pienyritykset, jos toimintaan liittyvät ehdot täyttyvät
-alle 3v. vanhat start-upit
Lisäksi toimintanne täytyy olla vastuullisuuteen – joko sosiaaliseen tai ympäristövastuuseen – sidottua. Perustelkaa hakemuksessanne, miten toimintanne nivoutuu näihin teemoihin.
Miten haku toimii?
Lähettäkää vapaamuotoinen hakemus loiva(a)loivaagency.fi otsikolla Pro bono 2025. Sisällyttäkää hakemukseen ainakin seuraavat tiedot:
Mihin hakijaryhmään kuulutte?
Miten toimintanne nivoutuu vastuullisuusteemoihin?
Miten teette markkinointia ja viestintää tällä hetkellä, millaisella tiimillä?
Millaiset tavoitteet teillä on seuraavalle viidelle vuodelle?
Mitkä ovat isoimmat haasteet, jotka voivat vaikeuttaa tavoitteidenne saavuttamista?
Hakemuksia otamme vastaan 4.4.2025 asti, mutta saatamme valita kohteen jo hakuajan puitteissa sopivan kohteen löytyessä. Pyrimme pitämään hakijat ajan tasalla prosessin etenemisestä hakuaikana, ja saatamme tarvittaessa pyytää myös lisätietoja hakijoilta hakuajan sisällä.
Työn kohteeksi valitaan lähtökohtaisesti vain yksi toimija, joten panostakaa hakemukseenne perusteluineen.