Teknisistä ominaisuuksista voi kertoa myös viihdyttävästi
Kampanjasuunnittelussa olimme asiakkaan kanssa yksimielisiä siitä, että videomateriaalin ja viihdyttävän sisällön käyttö on ratkaisu haasteeseen; näin saadaan vahvistettua brändimielikuvaa ja kerrottua kilpailukykyisen tuotteen ominaisuuksista ymmärrettävästi – niin, että tulokset näkyvät myös myynnissä. Valikoitujen vaikuttajien tuottama videomateriaali toimi samalla ensiaskeleena ja kokeiluna lyhytvideovetoisempaan sisältöön siirtymisestä.
Vaikuttajat ja yhteistyösisällöt suunniteltiin taklaamaan niin nopeampi, huumoripohjainen lyhytvideoin tuotettu puoli, kuin pidempinä tuotevertailusisältöinä tuotettu syväluotaavampi puoli. Kun kokonaisuuteen yhdistettiin tehostettu somemanagerointi ja kaksisuuntainen vuorovaikutus yleisön kanssa, ylittivät tulokset STIGAn odotukset.
@jarithegoat Kaupallinen yhteistyö STIGA - nyt kannattaa luottaa Arton neuvoon ja tehdä naapuri kateelliseksi STIGAn Multiclip 547 AE Kit akkuruohonleikkurilla! 48V akulla hoituu jopa 800m2 piha ja Multiclip-teknologia leikkaa pidemmänkin ruohon nurmikkoa lannoittavaksi silpuksi. Tsekkaa lähin jälleenmyyjä: stiga.fi
♬ alkuperäinen ääni - Jari The Goat
@rautio.vili Mainos @STIGA Suomi 🌱 Otin kovat aseet käyttöö tätä varten 😤 #STIGASuomi48V ♬ alkuperäinen ääni - Vili Rautio

Vaikuttajamainonta näkyi kiinnostuksen kasvuna ja myynteinä
Kampanjan aikana vaikuttajasisällöt saivat melkein 500 000 katselua, nostaen samalla kokonaiskiinnostusta. Bränditermeillä tehdyt Google-haut Suomessa kasvoivat melkein 14 %, ja kampanjan kärkituotteen termeillä haut kasvoivat yli 150 % edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Koko kampanjan myyntitavoitteet ylitettiin reilusti.
”Loivan kanssa on todella inspiroivaa työskennellä. Heillä on asiat erittäin hyvin hallussa mikä vähentää stressiä sekä lisää rohkeutta. Heillä on todella hyvä strateginen näkemys ja kokemus siitä kuinka haasteet käännetään vahvuuksiksi. Meille oli tärkeätä että vaikuttajayhteistyö ei lisää markkinoinnin työtaakkaa ja siinä onnistuimme erinomaisesti. Harmi ettemme uskaltaneet panostaa tähän vielä enemmän.” Jan Koskinen, Managing Director, STIGA Oy.