Loivan Veera Paukku Cannes Young Lions -kisaan

Young Lions Finland 2024 –suunnittelukisassa palkittiin Suomen parhaita nuoria markkinointi- ja mainosalan osaajia. Voittajajoukkueet lähtevät Cannesiin, Cannes Lions International Festival of Creativity –tapahtumaan edustamaan Suomea kansainväliseen kilpailuun. Design-kategorian voittoon kirivät Loivan Veera Paukku ja Emma Rinneheimo, Myy Agency.
Loivan Veera Paukku Cannes Young Lions -kisaan Suomen kilpailun voitosta

Ratkaisuja mielenterveystyön tueksi 

Tämän vuoden Young Lions –suunnittelukilpailun brief saatiin Mieli ry:ltä. Tavoitteena oli tukea kuukausilahjoittajien saamista mielenterveystuen ja erityisesti kriisipalveluiden mahdollistamiseksi. Kilpailutyö design-kategoriaan toteutettiin 24 tunnin aikana.  

“Olemme tehneet paljon projekteja yhdessä Veeran kanssa, joten kilpailutyötä oli mukavaa lähteä suunnittelemaan. Luova ideointi vie aina aikaa, mutta suunnitteluvaihe ja idea ovat tässä kisassa elintärkeät. Toisaalta, toteutuksellekin pitäisi jäädä aikaa. Helpolla emme me kilpailijat pääseet tänäkään vuonna,” Rinneheimo kertoo. 

Markkinoinnin strategistina työskentelevä Paukku kehuu kilpakumppaninsa kädenjälkeä. “Tunnen Emman tavan tehdä visuaalista suunnittelua ja ajatuksemme suunnittelutyöstä sekä sen dokumentoinnista ovat samanlaiset”. 

Tiimin kilpailutyö, This is a call for help, nojasi arkipäivän kulutusvalintojen korostamiseen. “Halusimme tehdä käsinkosketeltavan selväksi sen, miten pienillä arjen valinnoilla kasassa on kuukausilajoittamiseen vaadittava summa – talouden ollessa monille tiukoilla, sen näyttäminen ettei lahjoittaminen vaadi ihmeitä, tuntui oikealta vedolta”, tiimi kertaa ideointiaan.