Tämän vuoden Young Lions –suunnittelukilpailun briefin antoi MIELI Suomen Mielenterveys ry – MIELI Mental Health Finland. Tavoitteena oli tukea kuukausilahjoittajien saamista mielenterveystuen ja erityisesti kriisipalveluiden mahdollistamiseksi. Kilpailutyö design-kategoriaan toteutettiin 24 tunnin aikana.
“Ongelma ei ole se, että nuoret eivät osaa hakea apua, vaan se, että kaikki eivät sitä saa. Mieli ry:n kriisipuhelimeen tuli viime vuonna puheluita niin paljon, että vain noin joka viidenteen puheluun pystyttiin vastaamaan. Puhelinanalogiasta keksimme konseptillemme monimerkityksellisen sloganin This is a call for help”, kertoo Emma Rinneheimo Myy Agencylta.
“Työmme nojasi arkipäivän kulutusvalintojen korostamiseen. Halusimme tehdä käsinkosketeltavan selväksi sen, miten pienillä arjen valinnoilla kasassa on kuukausilahjoittamiseen vaadittava summa – talouden ollessa monille tiukoilla, sen näyttäminen, ettei lahjoittaminen vaadi ihmeitä, oli luonnollinen valinta”, jatkaa Loivan Veera Paukku.