Partio ei ole tunnettu varainkeruustaan, joten olimme uudenlaisen haasteen edessä myös tietoisuusnäkökulmasta. Yhteistyön tavoitteena olikin tukea Partion varainhankinnan kehittämistä, löytää tapoja kasvattaa lahjoittamisen tunnettuutta ja puhutella eri kohderyhmiä aiempaa osuvammin.
Yhteistyö toi selkeyttä lahjoittajaviestintään
Projekti käynnistettiin työpajalla, jossa määriteltiin lahjoittajaryhmät ja heidän tarpeensa. Näiden pohjalta toteutettiin pilottikampanja sosiaalisessa mediassa, jonka avulla testattiin erilaisten viestien toimivuutta ja tunnistettiin kehityskohteita Partion lahjoituspolulla.
Pilotti auttoi tunnistamaan, mikä herättää kiinnostuksen ja motivoi lahjoittamaan juuri Partiolle, ja toi selkeyttä lahjoittajaviestinnän kokonaisuuteen.
”Loivan osaaminen näkyi muun muassa siinä, kuinka nopeasti he sukelsivat sisään partion toimintaympäristön eri tasoihin sekä hahmottivat nopeasti varainhankintamme nykytilan kuin myöskin sen haasteet.” Viola Nygren, Suomen Partiolaiset ry

Lähtökohdat pitkäjänteiselle varainhankinnan kasvulle
Projekti osoitti, että Partion varainhankinnan vahvuus on aidossa yhteisöllisyydessä ja lasten ja nuorten harrastamisen tukemisessa – teemoissa, jotka koskettavat monia. Tulosten pohjalta Partio voi rakentaa entistä pitkäjänteisempää lahjoittajaviestintää ja suunnitella sen tueksi tulevia kampanjoita.
”Loiva-tiimin rautainen asiantuntemus, joustavuus ja positiivinen työskentelytyyli tekivät yhteistyöstämme poikkeuksellisen sujuvaa ja mukavaa! Arvostimme kovasti tapaa paneutua työhömme sekä yhteiseen projektiimme. He toivat tekemiseemme selkeyttä, uusia oivalluksia sekä raameja tarkemmin kohdennetun varainhankinnan tekemiseen jatkossa.Pähkinänkuoressa: Loivan kanssa työskentely oli meille todella iso ilo ja saimme siitä hyvät eväät toimintamme kehittämiseen. Kiitos vielä kerran koko Loivan tiimille!” Viola Nygren, Suomen Partiolaiset ry

