Rantalainen on yksi Suomen suurimmista talous- ja palkkahallinnon palveluiden tarjoajista. Yritys palvelee tuhansia asiakasyrityksiä eri toimialoilta, ja yhtenä vahvuuksista on laaja ja monipuolinen asiantuntijaosaaminen.
Selkeämpi viestintä asiantuntijamyynnin tueksi
Loiva suunnitteli ja toteutti kokonaisuuden onepager-tyyppisiä palveluesitteitä sekä lisäarvopalveluista että toimialaratkaisuista. Onepagerit kiteyttävät monimutkaisetkin palvelut helposti ymmärrettävään muotoon ja nostavat esiin asiakkaalle olennaisimmat hyödyt.
Projektin aikana haastateltiin useita Rantalaisen palvelupäälliköitä ja tiiminvetäjiä. Haastatteluista kerätty tieto tiivistettiin selkeiksi, visuaalisesti yhtenäisiksi materiaaleiksi, jotka tukevat sekä asiakaskohtaamisia että markkinointiviestintää.
”Yhteistyö Loivan kanssa sujui mutkattomasti. Meillä oli jo aiempaa yhteistyötaustaa Loivan sisällöntuottajan kanssa, mikä helpotti projektia merkittävästi, kun kumppanilla oli jo valmiiksi hyvä ymmärrys toimialastamme ja palveluistamme. Se näkyi siinä, että kokonaisuudet pystyttiin kiteyttämään osuvasti ja tehokkaasti asiakaslähtöiseksi viestinnäksi.” Atte Lindbäck, Markkinointipäällikkö, Rantalainen
Työkaluja asiakasrajapintaan
Palveluesitteet helpottavat asiantuntijoiden työtä asiakastapaamisissa, tukevat markkinoinnin sisältöjä ja antavat myynnille konkreettisen välineen palvelulupauksen avaamiseen. Projekti toi yhteen myynnin ja markkinoinnin näkökulmat ja vahvisti samalla mahdollisuuksia lisä- ja ristiinmyyntiin.
”Materiaalit ovat olleet meillä heti aktiivisessa käytössä. Ne tukevat asiantuntijoita asiakaskohtaamisissa ja tekevät palveluistamme helpommin avattavia ja ymmärrettäviä erilaisiin kohtaamisiin.” Atte Lindbäck, Markkinointipäällikkö, Rantalainen

