Ulkoistamalla tehoja SEO-työhön ja somesisältöihin

Loiva tuki STIGAn Suomen organisaatiota ketterästi ja tuloksekkaasti.
Puutarhakoneita ja –tarvikkeita valmistavan STIGAn Suomen organisaatio halusi vahvistaa näkyvyyttään hakukoneissa. Samalla haluttiin tuottaa lisäarvoa jälleenmyyjille sekä helpottaa Stiga-sisältöjen jakamista jälleenmyyjien somekanavissa. Oman kansainvälisessä organisaatiossa tuotetun markkinoinnin tueksi tarvitittiin lokaalia markkinaa tunteva ja kielitaitoa omaava, ketterä ja freelancer-henkinen kumppani.

Hakukoneoptimoinnilla tuloksia

Erkin kanssa työstettiin hakukoneoptimointia; SEO:n saralla tehtiin kategoriaoptimointia ja kehitettiin kuvaustekstejä. Osana yhteistyötä STIGAlle luotiin linkkistrategia, jonka myötä sivuston ristiinlinkityksiä tehostettiin ja uusia, laadukkaita outbound-linkkejä luotiin yli 40. Lisäksi Stigan oman sivuston ulkopuolelle tuotettiin artikkeleita optimoinnin ja liikenteen ohjaamisen tueksi. Orgaaninen hakuliikenne kasvoi yhteistyön aikana keskimäärin 24 % ja konversioaste tätä kautta kasvoi 85 %.

“Pääkonttorimme halusi keskittää kaiken osaamisen yhteen tiimiin. Paikallisesti näimme tulosten kärsivän pahasti pienistä mutta ratkaisevista virheistä. Menetimme valtavasti asiakkaita siksi että emme pärjänneet verkon näkyvyydessä. Muutokselle saimme todella nopeasti tuloksia ja asiakkaamme huomasivat välittömästi eron kasvaneessa verkkoliikenteessä. Pääkonttorin asiantuntijat arvostivat todella korkealle suoria tehtävätoimeksiantoja, ja he pystyivät hyödyntämään parannukset muilla markkinoilla”, kertoo Jan Koskinen, Managing Director, STIGA Oy.

Jälleenmyyjät keskiöön

Loivan Veeran kanssa järjestettiin kaksi somekoulutusta jälleenmyyjille. Koulutuksissa jälleenmyyjät pääsivät sukeltamaan eri somekanavien lainalaisuuksiin, sisältötyyppien ja –suunnittelun salaisuuksiin, sekä asiakaspolkuajatteluun ja maksetun mainonnan tekemiseen.

Jälleenmyyjäkyselyn toiveiden perusteella STIGAlle luotiin myös somesisältöpankki, josta jälleenmyyjät voivat hakea ajankohtaisia somejulkaisuja kuva- ja tekstiehdotuksineen omiin kanaviinsa. Osana yhteistyötä, Loiva tuotti sisältöjä tähän somepankkiin.

Joustava ja ketterä yhteistyö palvelee monimuotoisia tarpeita

STIGA ja Loivalaiset pitivät lyhyet yhteiset palaverit kerran viikossa. Avoin ideointi ja ketterä toimintakulttuuri takasivat sen, että yhteistyö jousti STIGAn moniin tarpeisiin. SEO-töiden ja somesisältöjen lisäksi yhteistyön aikana on toteutettu niin somen mainoskampanja, kirjoitettu artikkeleita, kuin sparrattu yleisemmällä tasolla markkinoinnista, sisällöntuotannosta, digikanavista ja konversio-optimoinnistakin. Myös tekoälyn hyödyntämistä on työstetty.

“Tekeminen on ollut aina erittäin tehokasta, läpinäkyvää ja tiedolla ohjattua. Meidän on ollut erittäin helppoa todistaa investointimme hyödyllisyys ja tarpeellisuus. Kustannukset ovat joustaneet jatkuvasti resurssiemme mukaisesti. Pääkonttorimme asiantuntijat ovat antaneet poikkeavalle tavallemme vahvan tuen, sillä tekeminen on ollut erittäin laadukasta, helposti ymmärrettävää, asiantuntevaa ja viestintä esimerkillistä. Itselleni erityisen tärkeää on myös ollut se inspiraatio ja osaamisen kehitys mitä yhteistyö on minulle antanut. On todella kiva saada tehdä töitä ihmisten kanssa, jotka ratkaisevat liiketoimintamme ongelmia ja edistavät brändimme mielikuvaa itseohjautuvasti”, kiittelee Koskinen.

Tilaa uutiskirjeemme

Opi uutta ja inspiroidu. Emme pommita sinua päivittäin emmekä viikoittain.

Sinua voisi kiinnostaa myös:

Asiantuntijuudella erotut digisisällöissä massasta ja jäät mieleen.
Blogit

Asiantuntijuus digissä – miten ajatusjohtajuuden avulla voi erottua?

Digitaalinen ympäristö on täynnä sisältöä ja kilpailua, mutta vain harvat onnistuvat erottumaan edukseen. Asiantuntijuus nousee avainasemaan, kun potentiaaliset asiakkaasi etsivät luotettavaa, ajankohtaista ja syvällistä tietoa.

Pelkkä näkyvyys ei riitä – tarvitset sisältöä, joka osoittaa asiantuntemuksesi ja vahvistaa brändisi asemaa alasi johtavana toimijana. Ja toisaalta sama pätee toisin päin; pelkkä asiantuntijasisältö ei riitä, jos kukaan ei sitä löydä.

Valmiina kasvattamaan digitaalista asiakasvirtaa?

Rakennetaan yhdessä digitaalinen kasvupolkusi! Täytä yhteydenottolomake tai ota suoraan yhteyttä – annetaan asiantuntijuutesi näkyä ja houkutella uusia asiakkaita.

Haluatko kuulla, miten lähestyisimme teidän markkinointianne?

Otetaan tutustumispuhelu!