Hakukoneoptimoinnilla tuloksia
Erkin kanssa työstettiin hakukoneoptimointia; SEO:n saralla tehtiin kategoriaoptimointia ja kehitettiin kuvaustekstejä. Osana yhteistyötä STIGAlle luotiin linkkistrategia, jonka myötä sivuston ristiinlinkityksiä tehostettiin ja uusia, laadukkaita outbound-linkkejä luotiin yli 40. Lisäksi Stigan oman sivuston ulkopuolelle tuotettiin artikkeleita optimoinnin ja liikenteen ohjaamisen tueksi. Orgaaninen hakuliikenne kasvoi yhteistyön aikana keskimäärin 24 % ja konversioaste tätä kautta kasvoi 85 %.
“Pääkonttorimme halusi keskittää kaiken osaamisen yhteen tiimiin. Paikallisesti näimme tulosten kärsivän pahasti pienistä mutta ratkaisevista virheistä. Menetimme valtavasti asiakkaita siksi että emme pärjänneet verkon näkyvyydessä. Muutokselle saimme todella nopeasti tuloksia ja asiakkaamme huomasivat välittömästi eron kasvaneessa verkkoliikenteessä. Pääkonttorin asiantuntijat arvostivat todella korkealle suoria tehtävätoimeksiantoja, ja he pystyivät hyödyntämään parannukset muilla markkinoilla”, kertoo Jan Koskinen, Managing Director, STIGA Oy.
Jälleenmyyjät keskiöön
Loivan Veeran kanssa järjestettiin kaksi somekoulutusta jälleenmyyjille. Koulutuksissa jälleenmyyjät pääsivät sukeltamaan eri somekanavien lainalaisuuksiin, sisältötyyppien ja –suunnittelun salaisuuksiin, sekä asiakaspolkuajatteluun ja maksetun mainonnan tekemiseen.
Jälleenmyyjäkyselyn toiveiden perusteella STIGAlle luotiin myös somesisältöpankki, josta jälleenmyyjät voivat hakea ajankohtaisia somejulkaisuja kuva- ja tekstiehdotuksineen omiin kanaviinsa. Osana yhteistyötä, Loiva tuotti sisältöjä tähän somepankkiin.
Joustava ja ketterä yhteistyö palvelee monimuotoisia tarpeita
STIGA ja Loivalaiset pitivät lyhyet yhteiset palaverit kerran viikossa. Avoin ideointi ja ketterä toimintakulttuuri takasivat sen, että yhteistyö jousti STIGAn moniin tarpeisiin. SEO-töiden ja somesisältöjen lisäksi yhteistyön aikana on toteutettu niin somen mainoskampanja, kirjoitettu artikkeleita, kuin sparrattu yleisemmällä tasolla markkinoinnista, sisällöntuotannosta, digikanavista ja konversio-optimoinnistakin. Myös tekoälyn hyödyntämistä on työstetty.
“Tekeminen on ollut aina erittäin tehokasta, läpinäkyvää ja tiedolla ohjattua. Meidän on ollut erittäin helppoa todistaa investointimme hyödyllisyys ja tarpeellisuus. Kustannukset ovat joustaneet jatkuvasti resurssiemme mukaisesti. Pääkonttorimme asiantuntijat ovat antaneet poikkeavalle tavallemme vahvan tuen, sillä tekeminen on ollut erittäin laadukasta, helposti ymmärrettävää, asiantuntevaa ja viestintä esimerkillistä. Itselleni erityisen tärkeää on myös ollut se inspiraatio ja osaamisen kehitys mitä yhteistyö on minulle antanut. On todella kiva saada tehdä töitä ihmisten kanssa, jotka ratkaisevat liiketoimintamme ongelmia ja edistavät brändimme mielikuvaa itseohjautuvasti. Veera ja Erkki ovat todella ihmisiä, joiden kanssa on todella kiva tehdä töitä”, kiittelee Koskinen.