Ulkoistettu markkinointipäällikkö – milloin ulkoistaa oman markkinoinnin osaajan rekrytoinnin sijaan?

Ulkoistetun markkinointipäällikön avulla kasvua ja tuloksia
Mitä ulkoistettu markkinointipäällikkö -palvelu tarkoittaa? Milloin se on järkevä ratkaisu oman rekrytoinnin sijaan?

Markkinointitiimisi tuli varmistaa strategiset linjat ja niiden myötä vahvistaa yrityksesi tunnettuutta sekä luoda myyntimahdollisuuksia. Oli kyseessä sitten liidituotanto asiantuntijapalveluiden myynnille tai verkkokaupan kuluttaja-asiakkaiden houkuttelu, markkinoinnin työpöydälle tipahtaa usein toimenpiteitä hyvin laidasta laitaan.

Etenkin pienemmissä organisaatioissa ja alkuvaiheen yrityksissä markkinointipäällikkö onkin yksisarvisesta seuraava hahmo; graafinen suunnittelija, somemanageri, sisällöntuottaja, strategi ja verkkosivujen teknisempi ylläpitäjä sekä päivittäjä. Tällaiset jokapaikanhöylä-yksisarviset ovat tunnetusti harvinaisia, ja löytyessään usein kalliita ylläpitää – arvonsa tunteva moniosaaja myös osaa hinnoitella itsensä. Useamman pienemmän osa-alueen osaajan rekrytointi ei taas aina ole mahdollista.

Yksi ratkaisuista tällaisissa tapauksissa on markkinoinnin ulkoistaminen. Monesti markkinointikumppanien kanssa toimimisessa asiakkaan puolelta yhteyshenkilönä toimii kuitenkin juuri tämä maaginen markkinointipäällikkö, joka sitten koordinoi työtarpeita kumppanin suuntaan. Milläs siis nyt markkinointi lentoon?

Ulkoistettu markkinointipäällikkö ratkaisee ongelmasi.

 

Mitä ulkoistettu markkinointipäällikkö -palvelu tarkoittaa?

Loivan ulkoistettu markkinointipäällikkö on palvelu, jossa yrityksenne saa käyttöön kokeneen markkinoinnin ammattilaisen ilman, että teidän tarvitsee rekrytoida henkilöä talon sisälle. Loivan asiantuntija toimii yrityksesi markkinointipäällikkönä, vastaten strategian suunnittelusta, markkinointitoimenpiteiden toteutuksesta ja niiden tuloksellisuuden seurannasta. Kaikki tämä aivan kuin tiimisi osana, joustavasti tarpeittenne mukaan.

Ulkoistettu markkinointipäällikkö voi olla apunanne niin muutamia tunteja kuukaudessa, vain projektiluontoisesti, kuin myös vaikka suoraan organisaationne sähköpostilla ja online-työympäristöissä useamman päivän viikossa. Tiiviimmillään ulkoistettu markkinointipäällikkö voi olla sovittuina aikoina myös livenä paikan päällä toimistollanne tiiminne käytettävissä. Resurssi myös joustaa tilanteen eläessä: kun kiire yllättää, on ulkoistetulta markkinointipäälliköltä helppo ostaa lisää työtunteja.

 

Markkinointipäällikön ulkoistaminen voi tuoda monia hyötyjä verrattuna oman työntekijän rekrytointiin.

 

Miksi ulkoistettu markkinointipäällikkö oman rekrytoinnin sijaan?

Ulkoistettu markkinointipäällikkö on kustannustehokas ratkaisu. Palkkaaminen ja henkilöstökulut ovat usein merkittävä investointi. Ulkoistettu markkinointipäällikkö on luonnollinen tiiminne jatke, joka ei kuitenkaan aiheuta henkilöstösivukuluja, tarvitse työvälineitä eikä lomakertymiä, eikä vaadi työsuhde-etuja tai bonuksia. Maksat vain tarvittavasta työpanoksesta.

Ulkoistettu markkinointipäällikkö on nopea ja joustava. Loivan ulkoistettu markkinointipäällikkö voi aloittaa työt nopeasti ja tuo mukanaan valmiin kokemuksen ja osaamisen, jolloin markkinointitoimenpiteet saadaan käyntiin tehokkaasti ilman pitkää perehdytysprosessia. Verkostosta löytyy tarvittaessa tekijät monenlaisiin tuotantoihin, ja vankalla projektinhallintakokemuksellaan ulkoistettu markkinointipäällikkö pitää langat helposti käsissään, unohtamatta strategisempia linjoja ja kokonaiskuvaa.

Ulkoistettu markkinointipäällikkö on pitkän linjan asiantuntija. Ulkoistettu markkinointipäällikkö työskentelee useiden eri yritysten kanssa, jolloin hänellä on laaja ymmärrys eri toimialojen parhaista käytännöistä ja uusista markkinoinnin trendeistä. Yrityksesi hyötyy siis laaja-alaisesta osaamisesta ja näkemyksestä.

Ulkoistettu markkinointipäällikkö mahdollistaa keskittymisenne ydinliiketoimintaan. Ulkoistamalla markkinoinnin johtamisen, yrityksenne voi paremmin keskittyä omaan ydinliiketoimintaansa ja luottaa siihen, että markkinointi hoidetaan ammattilaisen toimesta. Parhaassa tapauksessa Loivan ulkoistettu markkinointipäällikkö pystyy myös sparraamaan strategiatasolla ja tuomaan uusia oppeja ja oivalluksia tiiminne tueksi.

Tilaa uutiskirjeemme

Opi uutta ja inspiroidu. Emme pommita sinua päivittäin emmekä viikoittain.

Sinua voisi kiinnostaa myös:

Asiantuntijuudella erotut digisisällöissä massasta ja jäät mieleen.
Blogit

Asiantuntijuus digissä – miten ajatusjohtajuuden avulla voi erottua?

Digitaalinen ympäristö on täynnä sisältöä ja kilpailua, mutta vain harvat onnistuvat erottumaan edukseen. Asiantuntijuus nousee avainasemaan, kun potentiaaliset asiakkaasi etsivät luotettavaa, ajankohtaista ja syvällistä tietoa.

Pelkkä näkyvyys ei riitä – tarvitset sisältöä, joka osoittaa asiantuntemuksesi ja vahvistaa brändisi asemaa alasi johtavana toimijana. Ja toisaalta sama pätee toisin päin; pelkkä asiantuntijasisältö ei riitä, jos kukaan ei sitä löydä.

Loiva tuki STIGAn Suomen organisaatiota ketterästi ja tuloksekkaasti.
Referenssit

Ulkoistamalla tehoja SEO-työhön ja somesisältöihin

Puutarhakoneita ja –tarvikkeita valmistavan STIGAn Suomen organisaatio halusi vahvistaa näkyvyyttään hakukoneissa. Samalla haluttiin tuottaa lisäarvoa jälleenmyyjille sekä helpottaa Stiga-sisältöjen jakamista jälleenmyyjien somekanavissa. Oman kansainvälisessä organisaatiossa tuotetun markkinoinnin tueksi tarvitittiin lokaalia markkinaa tunteva ja kielitaitoa omaava, ketterä ja freelancer-henkinen kumppani.

Valmiina kasvattamaan digitaalista asiakasvirtaa?

Rakennetaan yhdessä digitaalinen kasvupolkusi! Täytä yhteydenottolomake tai ota suoraan yhteyttä – annetaan asiantuntijuutesi näkyä ja houkutella uusia asiakkaita.

Haluatko kuulla, miten lähestyisimme teidän markkinointianne?

Otetaan tutustumispuhelu!