Markkinointitiimisi tuli varmistaa strategiset linjat ja niiden myötä vahvistaa yrityksesi tunnettuutta sekä luoda myyntimahdollisuuksia. Oli kyseessä sitten liidituotanto asiantuntijapalveluiden myynnille tai verkkokaupan kuluttaja-asiakkaiden houkuttelu, markkinoinnin työpöydälle tipahtaa usein toimenpiteitä hyvin laidasta laitaan.
Etenkin pienemmissä organisaatioissa ja alkuvaiheen yrityksissä markkinointipäällikkö onkin yksisarvisesta seuraava hahmo; graafinen suunnittelija, somemanageri, sisällöntuottaja, strategi ja verkkosivujen teknisempi ylläpitäjä sekä päivittäjä. Tällaiset jokapaikanhöylä-yksisarviset ovat tunnetusti harvinaisia, ja löytyessään usein kalliita ylläpitää – arvonsa tunteva moniosaaja myös osaa hinnoitella itsensä. Useamman pienemmän osa-alueen osaajan rekrytointi ei taas aina ole mahdollista.
Yksi ratkaisuista tällaisissa tapauksissa on markkinoinnin ulkoistaminen. Monesti markkinointikumppanien kanssa toimimisessa asiakkaan puolelta yhteyshenkilönä toimii kuitenkin juuri tämä maaginen markkinointipäällikkö, joka sitten koordinoi työtarpeita kumppanin suuntaan. Milläs siis nyt markkinointi lentoon?
Ulkoistettu markkinointipäällikkö ratkaisee ongelmasi.
Mitä ulkoistettu markkinointipäällikkö -palvelu tarkoittaa?
Loivan ulkoistettu markkinointipäällikkö on palvelu, jossa yrityksenne saa käyttöön kokeneen markkinoinnin ammattilaisen ilman, että teidän tarvitsee rekrytoida henkilöä talon sisälle. Loivan asiantuntija toimii yrityksesi markkinointipäällikkönä, vastaten strategian suunnittelusta, markkinointitoimenpiteiden toteutuksesta ja niiden tuloksellisuuden seurannasta. Kaikki tämä aivan kuin tiimisi osana, joustavasti tarpeittenne mukaan.
Ulkoistettu markkinointipäällikkö voi olla apunanne niin muutamia tunteja kuukaudessa, vain projektiluontoisesti, kuin myös vaikka suoraan organisaationne sähköpostilla ja online-työympäristöissä useamman päivän viikossa. Tiiviimmillään ulkoistettu markkinointipäällikkö voi olla sovittuina aikoina myös livenä paikan päällä toimistollanne tiiminne käytettävissä. Resurssi myös joustaa tilanteen eläessä: kun kiire yllättää, on ulkoistetulta markkinointipäälliköltä helppo ostaa lisää työtunteja.
Miksi ulkoistettu markkinointipäällikkö oman rekrytoinnin sijaan?
Ulkoistettu markkinointipäällikkö on kustannustehokas ratkaisu. Palkkaaminen ja henkilöstökulut ovat usein merkittävä investointi. Ulkoistettu markkinointipäällikkö on luonnollinen tiiminne jatke, joka ei kuitenkaan aiheuta henkilöstösivukuluja, tarvitse työvälineitä eikä lomakertymiä, eikä vaadi työsuhde-etuja tai bonuksia. Maksat vain tarvittavasta työpanoksesta.
Ulkoistettu markkinointipäällikkö on nopea ja joustava. Loivan ulkoistettu markkinointipäällikkö voi aloittaa työt nopeasti ja tuo mukanaan valmiin kokemuksen ja osaamisen, jolloin markkinointitoimenpiteet saadaan käyntiin tehokkaasti ilman pitkää perehdytysprosessia. Verkostosta löytyy tarvittaessa tekijät monenlaisiin tuotantoihin, ja vankalla projektinhallintakokemuksellaan ulkoistettu markkinointipäällikkö pitää langat helposti käsissään, unohtamatta strategisempia linjoja ja kokonaiskuvaa.
Ulkoistettu markkinointipäällikkö on pitkän linjan asiantuntija. Ulkoistettu markkinointipäällikkö työskentelee useiden eri yritysten kanssa, jolloin hänellä on laaja ymmärrys eri toimialojen parhaista käytännöistä ja uusista markkinoinnin trendeistä. Yrityksesi hyötyy siis laaja-alaisesta osaamisesta ja näkemyksestä.
Ulkoistettu markkinointipäällikkö mahdollistaa keskittymisenne ydinliiketoimintaan. Ulkoistamalla markkinoinnin johtamisen, yrityksenne voi paremmin keskittyä omaan ydinliiketoimintaansa ja luottaa siihen, että markkinointi hoidetaan ammattilaisen toimesta. Parhaassa tapauksessa Loivan ulkoistettu markkinointipäällikkö pystyy myös sparraamaan strategiatasolla ja tuomaan uusia oppeja ja oivalluksia tiiminne tueksi.